Huawei P60 Pro review – Een sterke camerasmartphone, zelfs zonder Leica

De smartphone-industrie is de afgelopen jaren enorm geëvolueerd, en een van de belangrijkste aspecten waarop gebruikers tegenwoordig letten, is de camerakwaliteit. Huawei, een toonaangevend merk in de smartphonemarkt, staat bekend om zijn samenwerking met het gerenommeerde cameramerk Leica om geavanceerde fotografiemogelijkheden aan te bieden. Echter, met de lancering van de Huawei P60 Pro heeft het bedrijf besloten een andere weg in te slaan en heeft het ervoor gekozen om de samenwerking met Leica achterwege te laten.

BEKIJK ONS ASSORTIMENT ↓

Heren

Design:
Laten we beginnen met het ontwerp van de Huawei P60 Pro. Het toestel heeft een verfijnd en elegant ontwerp, met een glazen behuizing en een metalen frame. De achterkant van het toestel is voorzien van een opvallend camerasysteem, dat direct de aandacht trekt. Het 6,5-inch OLED-scherm met gebogen randen zorgt voor een meeslepende kijkervaring en biedt levendige kleuren en scherpe details. Over het algemeen maakt het ontwerp van de Huawei P60 Pro een premium indruk en ligt het comfortabel in de hand.

Camera:
Nu komen we bij het belangrijkste aspect van de Huawei P60 Pro – de camera’s. Hoewel de samenwerking met Leica ontbreekt, heeft Huawei zijn eigen expertise gebruikt om een indrukwekkend camerasysteem te creëren. Aan de achterkant van het toestel vinden we een quad-camera-opstelling, bestaande uit een 64-megapixel hoofdcamera, een 16-megapixel ultragroothoeklens, een 8-megapixel telefotolens en een dieptesensor. Deze combinatie stelt gebruikers in staat om foto’s te maken met verbluffende details, uitstekende kleurnauwkeurigheid en een goede dynamische range. Bovendien biedt de P60 Pro een uitstekende prestatie bij weinig licht, dankzij de verbeterde nachtmodus.

Wat betreft de selfiecamera, vinden we aan de voorkant van het toestel een krachtige 32-megapixelcamera. Deze camera levert scherpe en gedetailleerde zelfportretten, en biedt ook verschillende softwarematige schoonheidsfuncties voor diegenen die hun foto’s willen aanpassen.

Prestaties en batterijduur:
De Huawei P60 Pro wordt aangedreven door de krachtige Kirin 990-processor, die zorgt voor vlotte prestaties en snelle reactietijden. Of het nu gaat om multitasking, het spelen van grafisch intensieve games of het uitvoeren van veeleisende apps, de P60 Pro kan het allemaal aan. Het toestel wordt geleverd met 8 GB RAM en 128 GB interne opslag, wat voldoende ruimte biedt voor het opslaan van foto’s, video’s en andere bestanden.

Wat betreft de batterijduur, heeft de Huawei P60 Pro een indrukwekkende 4500 mAh-batterij. In combinatie met de efficiënte energiebeheerfuncties van EMUI, kan de P60 Pro gemakkelijk een hele dag meegaan bij gemiddeld gebruik. Bovendien ondersteunt het toestel snelladen en omgekeerd draadloos opladen, wat handig kan zijn voor gebruikers die onderweg zijn.

Software en functies:
De Huawei P60 Pro draait op EMUI, de aangepaste gebruikersinterface van Huawei, gebaseerd op Android. Hoewel EMUI enige aanpassing en unieke functies biedt, kan het voor sommige gebruikers wennen zijn, vooral voor degenen die gewend zijn aan een meer traditionele Android-ervaring. Desalniettemin biedt EMUI een soepele en intuïtieve gebruikerservaring, met tal van aanpassingsmogelijkheden en functies.

Naast de camerafuncties biedt de Huawei P60 Pro ook andere handige functies, zoals een vingerafdruksensor in het display, gezichtsherkenning en NFC voor draadloze betalingen.

Hoewel de Huawei P60 Pro de samenwerking met Leica heeft achtergelaten, slaagt het er nog steeds in om een krachtige camerasmartphone te zijn. Het toestel biedt een indrukwekkend camerasysteem met uitstekende prestaties en veelzijdigheid. Bovendien levert de P60 Pro solide prestaties, een elegant ontwerp en een goede batterijduur. Als je op zoek bent naar een smartphones met een sterke camera, zelfs zonder Leica, is de Huawei P60 Pro zeker het overwegen waard.